menu
TOPlist

Studijní pobyt v Anglii 2013

Tento rok v dubnu jsme vyrazili již po šesté na studijní zájezd do Anglie. Zájem žáků byl poměrně vysoký. Jelo 28 dětí od 6. do 9. třídy, ubytováni jsme byli ve východním Londýně ve čtvrti Bexley. Dva dny jsme strávili prohlídkou Londýna a 2 dny jsme absolvovali výlety do jiných míst Anglie. První výlet byl až do Portsmouthu na jihu Anglie, kde jsme navštívili historické loděnice. Součástí prohlídky bylo námořní muzeum, prohlídky lodí Victory a Warrior, a také plavba kolem celého přístavu s anglickým výkladem. Do městečka Windsor s krásným hradem jsme vyrazili třetí den. Po prohlídce hradu, ve kterém ten den pobývala i britská královna Alžběta II., jsme se vydali na okružní jízdu Londýnem. Projeli jsme krásné, bohaté čtvrti Chelsea ( aspoň na chvíli jsme zahlédli známý fotbalový stadion) a Kensington. Na zpáteční cestě do Bexley, kde nás čekaly nákupy, jsme se zastavili na Londýnských barierách, které byly postaveny jako ochrana Londýna před povodněmi. Poslední den jsme opět strávili v Londýně a navečer jsme odjeli domů. Tento rok nás Anglie přivítala neuvěřitelně studeným počasím. Pršelo, byla pověstná anglická mlha, sněžilo a sluníčko se nám ukázalo pouze první den. Letošní skupina dětí byla vydařená. Všichni měli chuť komunikovat v angličtině, poznávat, byli vždy všude včas a pochválil je pan průvodce i řidiči autobusu. K této pochvale se přidává pedagogický dohled - paní učitelky Nohálová a Ilichmanová.

Poznatky a zážitky někteří žáci shrnuli ve svých příspěvcích. posuďte sami:

V Anglii se mi moc líbilo, i když drtivou většinu času, který jsme tam strávili, pršelo, nebo byla prostě zima. Navíc mi bylo velice líto, že byla odložena návštěva stadionu - Chelsea. To je ale asi tak všechno, co bych tomu vytkla. Nejvíce se mi líbil pobyt v rodině, myslím, že všichni byli velmi milí a snažili se s námi dobře vycházet. Ne, že my bychom se nesnažili.  Z návštěvy Anglie se mi nejvíce líbily korunovační klenoty a jízda na Londýnském oku. Byla odtud vidět polovička Londýna a navíc to byl jediný den, kdy bylo alespoň trochu hezky, takže jsem nafotila nějaké  fotky. Navštívili jsme také Portsmouth, Greenwich a mnoho dalších míst.

Gabča, 8.B

Vždy, když se někde řeklo Anglie, hned jsem zbystřila. Byl to můj největší sen, byla jsem ta, na níž kouzlo této země dolehlo plnou vahou. Se slovem Anglie přicházelo na mou mysl mnoho dalších, Cambridge, Oxford, Shakespeare, telefonní budky, doubledecker, ale hlavně Londýn. To město, do kterého jsem měla tu šanci jet tento rok s partou ztřeštěných lidí.

Když jsme ráno před šestou odjížděli autobusem od školy a já s neblahým tušením nadcházejících dvaačtyřiceti hodin nastoupila, netušila jsem, jak rychle to uteče. Druhý den ráno jsme se bez problémů dostali přes hranice, a pak už nás čekal den, jehož programem bylo projití "polovičky" Londýna. První zážitky, první fotky u telefonní budky, svezení na Londýnském oku a další fotky. I když nám počasí moc nepřálo a po celou dobu našeho pobytu byla Anglie neustále schovaná pod příkrovem mraků, náramně jsme si to užili. Za obzvlášť poučnou považuji návštěvu letohrádku zvaného Windsor Castle, kde jsme mohli shlédnout sbírky porcelánu, nebo domeček pro panenky, dokončený roku 1924 jako dárek pro tehdejší panovnici Velké Británie - Mary. Celá prohlídka byla doprovázena nahranými informacemi (v angličtině) o vystavených předmětech v každé místnosti, do které jsme vkročili.

Dalším místem, které jsme navštívili a které opravdu stálo za to, bylo Trafalgarské náměstí. Místo, kde jsme ochutnali typické anglické fish&chips, plašili holuby a navštívili muzeum, ze kterého jsme se později jen těžko vymotávali. Mým největším zážitkem z tohoto místa zůstane ovšem to, jak jsem všem objednávala Cappuccino.

Přeskočím tu další hromadu míst, která jsme za tak krátký pobyt v Anglii stihli navštívit a dostanu se až k hostitelským rodinám, respektive k té naši.My jsme měly to štěstí a dostaly jsme se k opravdu milým lidem, kteří nás přivítali s otevřenou náručí, hrnkem kafe, který jsme opravdu potřebovali, a pestrou večeří. Mischelle, podsaditá žena s hnědými vlasy, neustálým úsměvem na tváři a smyslem pro humor se stala na týden naší paní domácí a já myslím, že se opravdu snažila. Na večery strávené koukáním na fotbal a zpíváním písniček, z nichž jsem polovinu nikdy neslyšela, nikdy nezapomenu. Taky tu byl Craig, pracující nepřetržitě jako taxikář, a Mia s Benem, jejich roztomilé děti, se kterými si nebylo radno zahrávat. Obě dvě velmi dobře ovládali karate, což bych na tu blonďatou holčičku, hrající si tiše v koutě s panenkami nikdy netypla.

Na to, až s těmi lidmi promluvím, jsem se upřímně těšila, i když jsem všem říkala, že ne. Po prvním večeru, kdy jsme probírali téma zvířata, jsem se sebou byla nadmíru spokojená. Myslím, že nejvíc jsem mluvila já s Markétou, nehledě na trapné minuty ticha, kdy jsem v autě marně přemýšlela, v jakém čase mám začít mluvit o počasí. Jen s obtížemi jsem si zvykala na skutečnost, že se tam jezdilo na opačné straně, než u nás a prvního dne jsem se posadila za volant - ve tváři výraz naprostého soustředění. Když jsem si potom uvědomila, co je špatně, kamarádky už se vzadu válely smíchy a Craig na mě jen nechápavě hleděl.

Klára, 8.B

Náš výlet do Anglie začal 20. Března. Ráno jsme museli dojet ke škole už na tři čtvrtě na šest, i když jsme vyjeli až okolo čtvrt na sedm.

Jakmile autobus přijel, všichni jsme se hnali za řidičem, který stál u autobusu a dával do kufru naše tašky. Všichni se snažili být mezi první, aby v autobuse chytli dobrá místa.

Vůbec jsem nepostřehla kdy jsme projeli hranice s Německem. Německo je podobné jako Česko, ale záchody tam mají hezčí a vymakanější. Taky se za ně platilo 70 centů. Ale to by nevadilo. Belgii bych nepoznala, ale došla mi SMSka od T-mobilu. Ve Francii jsme vjeli do Euro tunelu, ale předtím jsme si museli všichni vysednout, vzít pasy a jít do jakési budovy, kde kontrolovali pasy a ptali se nás na něco. Jakmile všichni prošli, nasedli jsme do autobusu a s autobusem jsme vjeli do jakéhosi vlaku, který jel pod mořem. Jeli jsme asi 40 minut. V Anglii jsme zastavili na benzince. Asi po hodině jsme vyjeli  rovnou do Londýna.

V Londýně jsme viděli budovu parlamentu, Buckinghamský palác, řeku Temži, hodně soch, Tower Bridge, Londýnské oko atd… Na Londýnském oku jsme byli a byl to pěkný zážitek. Z oka jsme viděli velkou část Londýna. Ještě jsme viděli Windsor Castle, přístav Portsmouth, Tower of London, atd…. V Toweru se mi nejvíce líbily korunovační klenoty!

Každý večer jsme přijeli na parkoviště a tam si nás rozebraly rodiny. Já a dvě kámošky jsme byly u starší paní, která bydlela se svým synem, snachou a vnoučkem Georgem v malém, ale útulném domečku. Měli tam dvoupatrové postele s vysokými matracemi. V rodině to bylo super a nejlepší byly večeře!

24. března večer jsme vyjeli z Anglie. Zpátky jsme jeli zase Euro tunelem. Ke škole jsme přijeli až kolem páté hodiny 25. března.

Byl to super výlet a klidně bych si ho zopakovala!!! Akorát mohl by být delší!!

Nikola Š., 8.B

vám napíšu něco o naší rodině. Naše dočasná maminka se jmenovala Michelle a její manžel byl Creig. Měli dvě děti, Miu a Bena. Já jsem byla ve skupince s Anetou, Gabčou  a Klárou . A aby nás nebylo málo, byly s námi v rodině ještě dvě paní učitelky z Halenkova.

Jednou po večeři, když šly paní učitelky do pokoje, jsme si my čtyři šly popovídat s Benem. Zjistily jsme, že Ben nesnáší One Direction, hudební skupinu, kterou zbožňuje jeho sestra Mia. Michelle, aby nám to ukázala, pustila na notebooku písničku od nich a začala si ji zpívat. My všechny se přidaly. A tak to pokračovalo. Zpívaly jsme hodně písniček. Potom jsme si šly hrát s dětmi. Byl to vůbec nejlepší večer.

Výlet se mi líbil, ale škoda že bylo špatné počasí . Mrzí  mě, že jsme nebyli na prohlídku stadionu Chelsea a křídových útesech. Nejvíce mě zaujal Tower Bridge, Londýnské oko a  hrad Tower.  Bylo zajímavé, že jsme byli ubytováni u černošské rodiny. U  rodiny se mi líbilo, jídlo měli dobré, ubytování bylo taky fajn. Cesta byla strašně dlouhá, ale jeli jsme tunelem, bylo to zajímavé.

Jela bych tam znovu, moc se mi tam líbilo.

Markéta, 8.B

V Anglii se mi nejvíc líbilo, jak jsme bydleli v rodinách, Taky bylo dobré Londýcnské oko a přístav Portsmouth. Nelíbila se mi dlouhá cesta v autobuse a taky docela na Londýn netypicky chladné počasí. Jinak to bylo fajn. Děkuju.

Josef M., 8. B

V Anglii jsme navštívili mnoho památek, lodí a hrad. Nejvíc nás zaujal zvedací most na řekou Temží - Tower Bridge. Dále nás zaujal palác Tower of London, nebo loď Victory. Navštívili jsme i největší hračkářství v Londýně, hrad Windsor, ve kterém sídlí královna. Náš největší zážitek byl výhled z Londýnského oka a 4D. Nejvíce jsme se fotili na Trafalgarském náměstí. Přespávali jsme v rodině, kde měli chlupatého velkého psa a dvě kočky. Výlet do Anglie byl skvělý.

Zuzka a Simča, 7.A,7.B

V Anglii se mi líbilo, bylo to super - teda až na to počasí. Jsem ráda, že jsem jela, protože mám strašně moc zážitků a taky jsem poznala hodně nových lid. Kdybych měla příležitost jet znovu, určitě bych jela.

Barča, 8.B

Anglie

1. Líbily se mi procházky po Londýně.

2.Líbily se mi výklady průvodce.

3. Nejvíc mě bavila prohlídka Toweru a korunovačních klenot.

4. Moc mě nebavily cesty autobusem, mohli pouštět víc filmů.

5. Rodinu jsme měli v pohodě, měli jsme dobré jídlo.

6. Anglie je moc krásná země.

Pepa K., 8.B

Výlet začal slunečným všedním dnem. Když jsme dvacátého března vyjížděli z Hovězí, bylo opravdu pěkně a celkem teplo. Po nástupu do autobusu jsme konečně vyrazili směrem do  Anglie. Přejeli jsme hranice s Německem.  Při cestě Německem jsme měli hned několik přěstávek na odpočívadlech, vždy po třech hodinách. Za záchody se muselo platit, ale byly hezké a čisté, takže to za těch sedmdesát centů stálo. Jeli jsme pořád po dálnici a přejeli jsme německo-belgické hranice, aniž jsme si toho všimli. Poznali jme to jen podle toho, že nám operátor poslal SMSku s ceníkem volání. V Belgii nic zajímavého nebylo, snad jen to že se za záchody nemuselo platit.

Ve Francii to bylo stejné jako v Belgii, jen těch zastávek bylo víc. Cestou nám pustili Dobu ledovou, ale to bylo už skoro za tmy. Něco po třetí hodině v noci jsme dojeli do města Callais, kde autobus najel do vlaku, který jel Euro tunelem - tunelem pod průlivem LaManche. Po najetí na vlak jsme chvilku čekali, ale potom se dal vlak do pohybu a my začali čtyřiceti minutovou cestu plnou houpání. Čím níž jsme jeli, tím víc jsme cítili tlak a zaléhání v uších. Když jsme konečně vyjeli na povrch, ulevilo se mi, ale bylo mi líto, že jsme nejeli trajektem, nebo že aspoň ten tunel nebyl průhledný. Takhle jsme to jenom projeli, aniž jsme zahlédli kapku mořské vody. Když jsme přijeli na hranice, chvilku jsme čekali, a potom jsme dokonce vystoupili z autobusu a přešli do nějaké budovy, kde nám celníci kontrolovali pasy. Vše proběhlo bez chyby, snad až na to, že jsem se spletla a řekla jsem mu česky Dobrý den, nic se ale nestalo, jen se na mě divně podíval a řekl „Hello“ .

Když jsem poprvé uviděla Londýn, žasla jsem, jaké je to velké a různorodé město. Okraj Londýna byl spíše takový chudší, ale čím dál jsme se přibližovali ke středu, tím víc ožíval a byl také čistší, honosnější. Když jsme projíždeli kolem mrakodrapů, žasli jsme. Při prohlídce Londýna jsme viděli například Parlament, Temži, Londýnské oko, které jsme navštívili. Byl to skutečně krásný zážitek sledovat Londýn z ptačí perspektivy, Bukinghamský palác. Prochodili jsme toho opravdu hodně. Na konci dne se někteří s obtížemi udrželi na nohou. Když nám průvodce dal instrukce, jak se chovat v rodinách, nasedli jsme do autobusu a hurá na parkoviště. Tam nám přidělili rodiny. Pro mě a mé dvě kamarádky přijela starší paní Peugotem. Zavezla nás na okraj Londýna do svého malého domečku, kde bydlela se svým synem, jeho manželkou a asi dvouletým vnoučkem Georgem. Na večěři jsme dostali pizzu s hranolkami a k tomu vynikající ananasovou šťávu. Po jídle jsme si šli nejdříve vybalit, umýt se a konečně spát. Spalo se tam výboně, poněvadž měli dvakrát vyšší matrace než my. Snídaně se skládala z cornflakesů, mléka, toustů s džemem nebo nutelou a výborného pomerančového džusu.

Další den jsme jeli do Porthsmouthu, přístavu ležícímu na jihu Anglie, tam jsme navštívili historické lodě a muzeum. Malou výletní lodí jsme ho obepluli. Na večeři jsme měli fazole s rýží a sekané maso zabalené v listovém testě.  Třetí den jsme vyrazili na celodenní výlet na hrad Windsor . Ten byl nádherný a veliký. Na poslední večeři jsme dostali něco podobného leču s těstovinami. Ráno jsme se rozloučili s rodinou a vydali jsme se na další prohlídku Londýna. Po projítí Londýna  jsme navštívili Tower of London. Tam byly vystavené korunovační klenoty, které se mi líbily z celého výletu nejvíc. Po ukončení prohlídky jsme  se šli podívat na Greenwich, ale bohužel už jsme se na poledník nestihli podívat. Potom jsme nasedli do autobusu a jeli domů.

Celý výlet byl parádní a určitě bych si ho zopakovala, ale na delší dobu.  Angličtinu jsem si tam procvičila dobře. Až na to počasí byl výlet fakt parádní. Jak už jsem řekla určitě bych si to zoopakovala.

Pavla, 8.B

Výlet se mi líbil, ale škoda že bylo špatné počasí . Mrzí mě, že jsme nebyli na prohlídku stadionu Chelsea a křídových útesech. Nejvíce mě zaujal Tower Bridge, Londýnské oko a  hrad Tower.  Bylo zajímavé, že jsme byli ubytováni u černošské rodiny. U rodiny se mi líbilo, jídlo měli dobré, ubytování bylo taky fajn. Cesta byla strašně dlouhá, ale jeli jsme tunelem, bylo to zajímavé.

Jel bych tam znovu moc se mi tam líbilo.

Tomáš Kovář, 8.A

V Anglii se mi nejvíce líbilo Londýnské oko.Dále se mi líbily Londýnské památky, mezi které patří Tower Bridge,Buckinghamský palác, Big Ben,Tower. Pobyt v anglické rodině byl super,protože jsem poznal velmi příjemné a hodné lidi,kteří mně seznámili s jejich způsobem života a jejich zvyky.Nejzajímavější pro mně bylo seznámit se s jejich jídlem. Z anglických jídel mi nejvíce chutnalo fish and chips. Na závěr bych chtěl říct, že Anglie byla super a doufám, že se tam ještě někdy podívám.

Ondra B., 8.A

Anglie se mi hrozně líbila. Líbilo se mi úplně všechno, ale nejvíc v rodině. První den, kdy jsme dojeli do rodiny, tam byli ubytováni 3 francouzští kluci. Bohužel ráno už jeli domů.

Potom se mi líbil hrad Windsor. Úžasná byla zmenšenina hradu - všichni ti malí človíčci, miniaturní nábytek, zahrada. Něco tak fascinujícího jsem ještě neviděla. Každému, kdo bude mít tu možnost, doporučuji se tam podívat. Určitě se tam budu chtít někdy vrátit. Ještě se mi líbila cesta autobusem, byla sranda.

Monika, 8.B

Moje nej vzpomínka na Anglii je určitě pobyt v anglické rodině. Zpočátku jsem měl obavy,přiznávám, ale když jsem začal mluvit s našimi hostiteli, všechen stres vyprchal. Vůbec nenastala situace, kdy bychom si nerozuměli.

Tomáš Kocourek, 8.A

Letošní výlet do Velké Británie se mi opravdu líbil. Cestou tam jsem byla natěšená jako malé děcko, hlavně jsem se těšila do rodiny. První den jsme procházeli Londýnem a navštívili London Eye, poté 4D kino...prostě bomba! Večer jsme poznali rodiny a s tou naší jsme byli nadmíru spokojeni.

Líbila se mi projížďka na lodi v Portsmouthu, kterou jsem si i za nepříznivého počasí vychutnala. Zkrátka a jasně...super! Cestu zpátky jsem probděla a těšila se na rodinu (moji). V pořádku jsme dojeli, dárky jsme předali a čekáme na další možnost výletu.

Míša , 8.A

První den jsem byla vystresovaná z cesty autobusem, ale jakmile jsme dojeli ke škole, tak mě to přešlo, protože jsem viděla spousty natěšených tváří. Cesta autobusem byla zajímavá, všichni si povídali, dívali na filmy a já jsem poslouchala hudbu a představovala si jaké to v Londýně bude, jaká bude rodina. Než jsem se nadála, seděli jsme ve vlaku a jeli v tunelu pod mořem.

Druhý den bylo krásné počasí, všichni rozespalí, ale konečně venku z autobusu. S panem průvodcem jsme stáli před budovami parlamentu a poslouchali jeho zajímavý výklad. Budovy se mi moc líbily. Po celodenním chození nás konečně autobus odvezl na parkoviště, kde si nás vyzvedly hostitelské rodiny. Ta rodina, kterou jsme měli my, byla úžasná. Paní Michelle vařila báječně. Druhý den jsme měli celé kuře na večeři (Wow!). Úplně nej bylo Londýnské oko, 4D kino, lodě v Portsmouthu. Ochutnala jsem tam fish and chips, a bylo to "boží". A jestli bych si to chtěla zopakovat? Na to vám jednoduše odpovím - jasně, že jóó! Tenhle výlet do Londýna byl ten nej, na kterém jsem kdy byla.

Katka K., 8.A

Největší zážitek z Anglie bylo asi Londýnské oko a pobyt u rodin. U rodin jsme si to opravdu užili, i když si s námi moc nepovídali. Na večeře jsme měli špagety, špízy nebo jsme dostali celé kuře - to byl zážitek. Měli jsme, co dělat, abychom ho snědli. Líbil se mi také Tower, Trafalgarské náměstí. kde jsme navštívili Národní galerii. Jediné, co se mi na celém výletu nelíbilo, byla zima.

Terka, 8.A

20.3. jsme vyjeli do Anglie. Cesta byla dlouhá, trvala celý den. Nám ale ubíhala rychle - dívali jsme se na filmy, poslouchali písničky nebo se bavili se sousedy.

21.3. jsme byli v Londýně. Naši prohlídku jsme začali u budov parlamentu a Big Benu. Navštívili jsme taky největší hračkářství v Londýně Hamleys. Večer jsme odjeli do Bexley, kde jsme se rozdělili do rodin.

22.3.jsme jeli do přístavního města Portsmouth. Navštívili jsme námořní muzeum a v něm jsme si prohlédli vlajkovou loď kapitána Nelsona Victory, válečnou loď Warrior a absolvovali okužní plavbu kolem přístavu.

23.3. jsme navštívili sídlo královny Alžběty II. Windsor. Královna byla na zámku. Než začala prohlídka, museli jsme projít kontrolou. Byli jsme v prostorách využívaných královskou rodinou. Do Bexley jsme se vraceli přes Chelsea a viděli známý fotbalový stadion. V Bexley jsme měli čas na nákupy, tak jsme toho využili a ochutnali fish and chips.

24.3. Ráno jsme se rouzloučili s rodinou. Poslední den jsme strávili prohlídkou Londýna.

25.3. jsme přijeli na Hovězí.

Výlet do Anglie se mi moc líbil, ráda bych si ho ještě zopakovala.

Jana , 7.B

Fotky jsou k dispozici ve fotogalerii.